СОЦІАЛЬНИЙ ЗАПИТ ДО РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i15.15Ключові слова:
вчитель-логопед, інклюзивне освітнє середовище, компетентність, професійна компетентність, соціальний запитАнотація
У статті окреслено проблему підготовки кваліфікованих фахівців спеціальної освіти, здатних ефективно працювати в умовах Нової української школи. Розглянуто вимоги соціуму до підготовки вчителів-логопедів у закладі вищої освіти. Встановлено, що зі зміною соціального замовлення має змінитися і концептуальне наповнення змісту підготовки майбутніх логопедів у межах компетентнісного підходу. У зв’язку з цим висвітлено проблему підготовки учителів-логопедів до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу та відповідно до соціального запиту. Розкрито поняття «компетентність», «компетенція», «професійна компетентність». Подано авторське розуміння терміну «професійна компетентність майбутнього вчителя-логопеда в інклюзивному освітньому середовищі». Розширено структуру професійної компетентності сучасного вчителя-логопеда. Окреслено шляхи формування професійно компетентного учителя-логопеда до роботи в умовах інклюзії.