РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ШКОЛЯРІВ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i16.157Ключові слова:
школярі з порушеннями інтелектуального розвитку, емоційна сфера, програма психолого-педагогічного впливу.Анотація
На основі теоретичного аналізу спеціальної психолого-педагогічної літератури з питань особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами та результатів власного експеріментального дослідження, в статті представлено елементи програми психолого-педагогічного впливу на емоційний розвиток школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Мета даної статті полягає у науковому обґрунтуванні програми психолого-педагогічного впливу на емоційний розвиток учнів з порушеннями інтелектуального розвитку. Під час викладення статті нами був використаний метод теоретичного аналізу науково-методичної літератури з досліджувоної проблеми.
Результати дослідження дозволяють зробити висновок про те, що недостатньо висвітленими залишаються питання комплексної психокорекційної роботи спрямованої на розвиток емоційної сфери школярів з порушеннями інтелектуального розвитку.
Представлена програма психолого-педагогічного впливу включала такі методи, як гру, вправи і тренінг. Вправи виконувалися, як в індивідуальній так і в груповій формі під контролем дорослого. Комплекти ігор, вправ та тренінгів, спрямованих на вирішення конкретних корекційно-розвиваючих завдань, складали окремі підрозділи програми психолого-педагогічного впливу. Кожний такий підрозділ створювався для учнів певного віку і відпрацьовувалася з ними протягом навчального року. Дослідження показало, що програма психолого-педагогічного впливу помітно активізує позитивну динаміку емоційного розвитку школярів зі зниженим інтелектом.
У висновках статті зазначено, що регулярний характер занять, раціональне поєднання індивідуальних і групових форм роботи, глибокий облік найменших змін в емоційній сфері школярів і своєчасна корекція конкретних психолого-педагогічних завдань забезпечують успішне використання даної програми в корекційній роботі з учнями з порушеннями інтелектуального розвитку.
Перспективи подальших наукових пошуків полягають у розробці програми розвитку емоційно-вольової сфри у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку на ранніх етапах онтогенезу.