ПАТОЛОГІЧНИЙ СТАН У ДІТЕЙ З КОГНІТИВНИМИ ПОРУШЕННЯМИ: КЛІНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА КОРЕКЦІЙНА ПІДТРИМКА
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i26.279Ключові слова:
етіологія, клінічні дослідження, патологічний стан, нейрофізіологічні механізми, затримка психічного розвитку, корекція, компенсаціяАнотація
Статтю присвячено дослідженню та вивченню проблеми дітей з когнітивними порушеннями, а саме – затримки психічного розвитку (ЗПР), а також використання способів корекції та компенсації порушених та недорозвинених функцій, що дають змогу послабити прояви вторинних порушень у розвитку дітей із затримкою психічного розвитку. Етіопатогенетичний підхід, аналіз порушень та визначення етіології і механізмів, що визначають структуру дефекту в тому чи іншому варіанті затримки психічного розвитку. Глибоке всебічне вивчення дитини – основа для вибору оптимального варіанту корекційної роботи.
Метою статті є аналіз клінічних досліджень цієї категорії дітей, яке спрямовано на вивчення причин і клініко-нейрофізіологічних механізмів відхилень у розвитку та обумовленої ними патологічної симптоматики, а також на виділення клінічних варіантів затримки психічного розвитку.
У статті наведено дані нейрофізіологічних досліджень даної категорії дітей відомих вчених, а також різні класифікації затримки психічного розвитку. Отже, в результаті дослідження яскраво позначаються суперечності, які визначаються тим, що діти із ЗПР мають специфічні особливості розвитку, зумовлені церебрастенічними явищами і відсутністю програмно-методичного забезпечення корекційно-освітнього процесу навчання в загальноосвітній школі. Вони вказують на те, що діти із затримкою психічного розвитку мають потенційно збережені можливості інтелектуального розвитку, але для них характерно порушення пізнавальної діяльності у зв’язку з незрілістю емоційно-вольової сфери, зниженою працездатністю, недостатністю ряду вищих психічних функцій.