СТРАТЕГІЧНІ ВЕКТОРИ ЗМІН ТА ТРАНСФОРМАЦІЙ В ОСВІТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМ ПОТРЕБАМИ ЗА ЧАСІВ НЕЗАЛЕЖНОСТІ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i13.73Ключові слова:
освіта дітей з особливими потребами,інклюзивна освіта,інституціалізація,освітнє реформування, трансформаційні зміни в освітіАнотація
У статті окреслено стратегічні вектори розбудови освітньої галузі, зокрема освіти дітей з особливими потребами. Представлено 3-х етапний історичний екскурс розвитку галузі за часів незалежності України. Серед визначальних векторів освітніх трансформаційних змін основоположними є: транспарентність; вдосконалення освітнього менеджменту; запровадження новітніх технологій навчання та розвитку; індивідуалізація навчання з адаптацією курикулуму. У вирішенні завдань системного реформування системоутворювальною ланкою визначено культивування гуманістично спрямованої педагогічної комунікації, оскільки - освіта має не лише уможливити демократію, а й зробити її життєво необхідною.