ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i13.82Ключові слова:
інклюзивна освіта, організація інклюзивної освіти, підготовка майбутнього вчителя до роботи в умовах інклюзивної освіти, компетентнісний підхід навчання, технологія контекстного навчанняАнотація
У статті висвітлено особливості підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища. Проаналізовано зарубіжний досвід підготовки педагогів до інклюзивної освіти; вказано на особливості модифікації програм професійної освіти у вищій школі в процесі інклюзивної підготовки педагогів. Представлені якісні характеристики педагога в умовах інклюзивної освіти, запропоновані зарубіжними науковцями, та компетентності педагогів, що найбільше впливають на успішність впровадження інклюзивної освіти, досліджені українськими науковцями. Розкрито компоненти сформованості інклюзивної компетентності в галузі освіти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний. Визначено теоретичну та методологічну основу підготовки майбутнього вчителя до роботи в умовах інклюзії. Охарактеризовано компетентнісний підхід як концептуальний орієнтир розвитку сучасної освіти в рамках Болонського процесу. Розкриті особливості контекстної технології формування інклюзивної готовності як найбільш ефективної в організації навчально-виховного процесу. Описані етапи технології контекстного навчання: інформаційно-орієнтований, квазіпрофесійний та діяльнісний.